ماهو سر كتماننا للهموم

الموضوع في 'الإستفتاءات و النقاشات' بواسطة MIMIA, بتاريخ 31-01-2008.

1. MIMIA عضو جديد

ماهو سر كتماننا للهموم؟؟

لكل انسان حزن في حياته لكن هذا الحزن هل يبقى فيك ام انت فيه؟؟

لكم اود ان اقرأ و جهات نظركم بما سأطرحه هنا بين احضان موضوعي

نلاحظ الكثير من الناس يعيشون في (مستنقع حزن) لا يخلوا من ألم و هموم وحسرات ..

لكنهم لا يبوحون بتلك الهموم لاي شخص كان ! فنلاحظ ذاك الحزن على قسمات وجوههم احيانا ..

اما النوع الآخر .. فنلاحظهم .. يبطنون غير ما يظهرون فيكون قلبهم محطم اشد تحطيم لكن .. لا يظهر من ذاك الحزن شي حتى على وجوههم !

والنوع الاخير .. هم من يبوحون بما في صدورهم ليشتكوا للناس المقربيين و يفضفضوا عما في القلوب ..

وبما اني اول واحدة ساقول من اي الاشخاص أنا

أنا من الانوع الاول اللي مايبوح بهمومه لأي شخص >> بكل بساطة لاني لست من النوع

الاجتماعي ولأني لاأحب اشغل أحد بهمومي ..

بانتظار ردودكم وكلي شوق لأرى من أي الأشخاص أنتم وماهو سبب كتمانكم للهموم

الله يبعد عنا وعنكم الهموم ^_^

2. samiha عضو جديد

مشاركة: ماهو سر كتماننا للهموم

أنا بصراحة يمكن أكون جد حزينه وماتعرف إني عزينة بضحك عادي مع الناس بس أقرب الناس إلي بتقول إنو في حاجة لكن مبحبش أشكي لحاجة واحدة أنا أكثر من إجتماعية بس لسبب واحد ما بحب أزعل حد معايا ده السبب الوحيد بس ممكن في بعض الحالات أحكي بس مو لأي حد لا لشخص بحبو أو قريب مني . وفي حالة أحب أعرف رأي الناس في موضوع بيكون فيه نقاش أقدر مثلا أطرحو كإشكالية بس و ربنا يحفظنا كلنا من الأحزان يا رب.
    ومرسي يا قمر على التوبيك وعجبني الموضوع تسلم إيدك.

3. nouna عضو جديد

اولا ميرسي الك عل الموضوع ..........

انا من الناس الي ما بين لحدا اني مضايقة
    واذا كانت مشكلتي كبيرة ما بحب احكي و اذا كانت صغيرة بحكي بس للانسان الي برتحلو و بثق
    فيه ..................

4. ~¤§¦ MANDO ¦§¤~ عضو جديد

انا عمرى ما كتمت هموم جوايادايما كتير احس انى ضايق ومخنوق من الدنيا البس وانزلاروح اى حته وافكر فاى حاجه كويسه او حلوه مرت عليا قبل كده واهون بيها على الهمالى بيلازمنى ده سعتها احس ان الدنيا على قدما فيها هموم فيها سعادة وجمال بس احنا الى بنفكر فالهموم بس مش بندى فرصة لنفسنا نفكر فاحلى حجات فالدنياالى ممكن تكون سبب فسعادتنا فيوم من الايام

بجد اصعب حاجه انك تكتم حاجه جواك

5. MIMIA عضو جديد

merci likom ktiiiiiiiiiiir wlimororkom lhilw

6. امير العشاق عضو جديد

ميرسى على الموضوع الرائع
    وانا من النوع ده اما النوع الآخر .. فنلاحظهم .. يبطنون غير ما يظهرون فيكون قلبهم محطم اشد تحطيم لكن .. لا يظهر من ذاك الحزن شي حتى على وجوههم لانى مبحبش احكى لاحد همومى وبحول انا اظهر لهم عكس ما بدخلى

7. siraj عضو موقوف

مش منيييح الواحد يكون متضايق ويخبي همومه لازم يحكي لحدا من شان يفش قلبه ويخفف من همومه
    انا اذا كنت متضايقه اول شخص بشكيلو هي امي حبيبتي لانها عنجد
    زي اختي ورفيقتي وبتفهمني كثيييير
    ويسلمووووووووووو عالموضووووووووع الحلو يا mimia

8. MIMIA عضو جديد

merci mahmoud wsiraj nawarto

9. سلمى وبس عضو جديد

ميرسى على التوبيك دا
    انا بقى من النوع
    اما النوع الآخر .. فنلاحظهم .. يبطنون غير ما يظهرون فيكون قلبهم محطم اشد تحطيم لكن .. لا يظهر من ذاك الحزن شي حتى على وجوههم !
    لانى مهما احكى لحد اوجاع محدش حيحس بيها زاى ما انا حاسها
    ولو حكيت من الممكن يكون من وجهت نظر الى بحكيله ان الموقف هين
    حيضيقنى زياده وعلى ايه انا احكى لنفسى وبعدين انا اقدر اريح نفسى اكتر من اى حد
    تقبلى مرورى وسورى لتطويل