انا زهقت من كتر المعاكسة!!!!

الموضوع في 'الإستفتاءات و النقاشات' بواسطة DrEamY_lOvE, بتاريخ 04-09-2007.

1. actual_lover عضو جديد

مشاركة: انا زهقت من كتر المعاكسة!!!!

كلالمك صح بجد بجد
    عجبني منطقك

2. Baby Doll tamer عضو جديد

عنجد صح وهيدي مشكله معانيني منها البنات عامتا بغض النظر كونه حلوه او عاديه

3. MoS عضو جديد

اسمحوا لي اشارك في الموضوع دا
    اولا خلينا نقول ان فعلا الاخلاقيات اتغيرت حتى طريقة المعاكسة اتغيرت يعني انا موعاش بصراحة بس اسمع ان معاكسة زمان كانت المعاكسة اللطيفة الخفيفة اللى دمها خفيف مش زي دلوقتي
    دي اول نقطة
    تاني نقطة بقا ان المعاكسة دي بقت امر واقع وانا على ما اعتقد بل اكاد اجزم ان اغلب البنات بتنبسط لما تتعاكس ولو متعاكستش في يوم مثلا يبقا في حاجة غلط
    ثالث حاجة بقا في حدود يعني مفهاش حاجة لو واحد قال كلمة حلوة ولا ابدى رأية انما انه يزيد عن حدة فالبنت تقدر طبعا توقفة وتعملة فضيحة
    وعلى ذكر ان البنت ممكن توقفة
    انا مرة شفت 3 او 4 شباب كانو بيعاكسو بنت زي القمر فعلا كانت زي القمر البنت اظاهر كانت متخانقة ولا مضروبة قبل ما تنزل اول ما واحد منهم اتكلم قالت بعلو صوتها انا لساني دا طويل وطولة لحد اخر الشارع لم نفسك منك له لامسح بكرامتكم الارض
    الاربعة اختفو من قدامها
    تقبلي راي ومروري اخوكي MoS

4. وتــيــن عضو جديد

بصراحه mos
    قال اغلب الكلاام الي ممكن اقوله في الموضوع ده
    بس عايزه اقول ان مش كل البنااات بتحب تتعاكس
    انا بجد لما اتعاكس بعيط وبدايق
    لاني مش عامله الحاجه الملفته الي تخلي حد يعاكسني لا في لبسي ولا مكياجي
    يبقاا اتعاكس ليه
    بس
    مين السبب
    فانا بحط60%البنت
    40%الولد
    لان فعلا البنت الي بتجيب لنفسها المعاكسه
    بحجات كتير اوي
    لبس مكيااج صوت عالي في الشارع دلع ملوش داعي اكتر من حاجه
    اما الولد غصب عنه حيعاكس لو شاف الحجات دي
    بس لو شاف العكس معتقدش انه يتجرا ويعمل كده
    انا طولت اوووي
    اسفه على الاطااله
    وتووونه

5. نور عضو جديد

عندك حق ياmosانا بضايق جدا لما يحصل الموقف ده معايا رغم انا عاديه بس تقول ايه رخامه بس بجد انت شفت الموقف اللى انت بتقول عليه ده على فكرة انا نور و انت عارفنى

6. actual_lover عضو جديد

very wrong words

7. MoS عضو جديد

كملي مش تقولي كلام غلط وخلاص ادينا بقيت رايك

8. Mr.Mido عضو جديد

اولا شكرا علي الموضوع الجميل و المهم ده
    ثانيا انا ليا راي غريب شويه
    الولاد غلطانين جدا و بردو البنات غلطانين بردو لان في بنات عايزه تتعاكس و بيلبسو لبس زي كل البنات و بيحطو ميك اب و كل حاجة و بسبب البنات دي خلت كل الولاد تفتكر ان اي بنت بتكون لابسه زيهم بتكون عايزه تتعاكس و البنات المحترمه الي بتلبس بحريه شويه بيقولو احنا احرار نلبس الي احنا عايزينو بس الولاد هم الي بيعاكسونا و ده غلط طبعا ان الولاد يعاكسو البنات بس بردو ربنا سبحانه و تعالي و رسولنا الكريم صلي الله عليه و سلم مقالوش ان البنات تلبس كده و ده حرام انها تلبس كده انا مش بقيد حريه البنت بس لو عايزه تلبس كده يكون في بيتها مش في الشارع اما الولاد هم كمان غلطانين لانهم بيتعاملو مع كل البنات انهم عايزين يتعاكسو و ده غلط حتي لو كان ده حقيقي مثلا انهم عايزن يتعاكسو هل ربنا قال كده لا طبعا ربنا سبحانه و تعالي قال و غضو ابصاركم صدق الله العظيم يعني لما الولد بيعاكس بنت بيغضب ربنا و لما البنت بتلبس كده بتغضب ربنا و اعتقد ان ده دليل ان الولاد و البنات غلطانين و بدعي ربنا ان الموضوع ده ينتهي يا رب

9. albrncmemo عضو جديد

شكرا علي الموضوع الجميل

10. casper_2008 عضو جديد

أول شيء احب ان اشكرك على طرحك الموضوع الرائع
    انا اقولك مين السبب في المعاكسات أنا وعلى حسب علمي ان الوالدين هم لهم السبب .. راح تقولي كيف الوالدين .
    لانهم مايضعون حد لابنهم في حياته وتشوفه يسيبه على راحته ويخليه يعمل الي عاوزه وهذا هو تالسبب الرئسي .......

تقبل تحياتي